نخستین گام در راه رسیدن به «سلامت جنسی»
 
NARAKA
به وبلاگ شخصی سامان فرهادی خوش آمدید.

نخستین گام در راه رسیدن به «سلامت جنسی»

 

نخستین گام در راه رسیدن به «سلامت جنسی»

مشکلات جنسی، یکی از شایع‌ترین مشکلات موجود در خانواده‌هاست که شیوع آن در مناطق گوناگون از ۵۰-۵% متفاوت است، حالی آن که محدودیت‌های خاص از یک سو و...

 

 

بر پایه نتایج پژوهش‌های انجام شده روی نوجوانان پانزده تا هجده ساله تهران، بیش از نیمی از نوجوانان، اطلاعات بسیار کمی درباره فیزیولوژی باروری داشته‌اند. این در حالی است که درصد چشمگیری از آنان، سابقه تماس جنسی را نگفته‌اند؛ آماری تأسف‌بار که اگر تجزیه و تحلیل و ریشه‌یابی نشود، می‌تواند پیامدهای فاجعه باری به همراه داشته باشد.

سرویس اجتماعی ـ بهداشت باروری از ارکان عمده سلامت عمومی است که تأثیر بسیاری بر سلامت جسمانی و روانی افراد جامعه خواهد گذاشت. آموزش مجموعه‌ای از باید و نباید‌ها که مستقیم در سلامت جامعه دخیل خواهند بود و در این میان، نقش سلامت جنسی، پررنگ‌تر از سایر آنهاست.

به گزارش «تابناک»، مشکلات جنسی، یکی از شایع‌ترین مشکلات موجود در خانواده‌هاست که شیوع آن در مناطق گوناگون از ۵۰-۵% متفاوت است، حالی آن که محدودیت‌های خاص از یک سو و راه‌های اطلاع رسانی نه چندان مناسب از سوی دیگر، موجب انتقال ناقص و یا حتی نادرست بسیاری از جنبه‌های بهداشت باروری و ایجاد باورهای نادرست میان مردم در این زمینه شده است.

نتایج مطالعات گوناگون نشان داده است که آشنایی و آگاهی کامل افراد، به ویژه جوانان، از مسایل سلامت جنسی در صورتی که به دور از باورهای نادرست باشد، موجب کاهش رفتارهای نابهنجار و انجام رفتارهای مطمئن می‌شود.

بر پایه نتایج پژوهش‌های انجام شده روی نوجوانان پانزده تا هجده ساله تهران، بیش از نیمی از نوجوانان (۵۱/۱ درصد) اطلاعات بسیار کمی درباره فیزیولوژی باروری داشتند، این در حالی است که درصد چشمگیری از آنان ابقه تماس جنسی را نگفته‌اند؛ آماری تاسف‌بار که اگر مورد تجزیه و تحلیل قرار نگرفته و ریشه یابی نشود، می‌تواند پیامدهای فاجعه باری به همراه داشته باشد؛ عوارض بی‌شماری که شاید حاملگی ناخواسته، سقط غیر قانونی جنین، زایمان غیرایمن، بیماری‌های آمیزشی و... شاید کوچکترین آن‌ها باشد.

و معضلی بزرگ که تنها راه مقابله با آن، آموزش است؛ آموزشی تخصصی که شاید یکی از عوامل شکل‌گیری «کلینیک سلامت جنسی» باشد. کلینیکی وابسته به مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا که نزدیک به یک ماه پیش‌ راه‌اندازی شد و برای پاسخگویی به نیازهای افراد در بخش‌های تشخیص و درمان مشکلات جنسی در مردان و زنان، تشخیص و درمان بیماری‌های منتقله از راه تماس جنسی، تربیت جنسی کودکان و نوجوانان و... آماده ارایه خدمات است.

رییس پژوهشگاه و مرکز فوق تخصصی ابن سینا درباره هدف از راه‌اندازی این کلینیک و همچنین خدماتی که قرار است در آن به مراجعین داده ‌شود به خبرنگار ما گفت: از آنجا که بررسی و درمان مشکلات جنسی، باید به راحتی برای همه متقاضیان، قابل دسترسی باشد، این کلینیک را راه‌اندازی کردیم.

دکتر محمدمهدی آخوندی افزود: امروزه در دنیا، درمان مشکلات جنسی به صورت یک درمان فوق تخصصی گروهی در مراکز درمانی انجام می‌شود؛ بنابراین، در این مرکز نیز تیمی متشکل از افراد کارآزموده با تخصص‌های عفونی، زنان و زایمان، ارولوژی، آندرولوژی، پوست، روانپزشکی، داروسازی و علوم آزمایشگاهی، با ارایه همه سرویس‌های لازم به صورت محرمانه، آماده ارایه تازه‌ترین درمان‌ها به مراجعین هستند.

برای نمونه، یکی از مهمترین مشکلات قابل توجه خانم‌ها در سنین باروری، ابتلا به بیماری‌های آمیزشی است که کلینیک سلامت جنسی، می‌تواند با دادن خدمات وسیع و کامل، راهگشای این مشکل باشد.

وی افزود: یکی از کارکردهای این کلینیک، کمک به پیشگیری برخی از بیماری‌هاست. در این راستا، همه واکسن‌های مصوب کمیته کشوری واکسیناسیون و همچنین واکسن HPV (پاپیلوماویروس) انسانی در این کلینیک در اختیار مراجعین قرار خواهد گرفت و در صورت تمایل بیمار می‌تواند در مراجعات تنطیم شده بعدی، با انجام آزمایش‌های اختصاصی از موفقیت واکسیناسیون خود مطمئن شود.

وی در پایان، کلینیک بیماری‌های جنسی را یکی از پنج کلینیک فعال مرکز فوق تخصصی ابن سینا دانست و ابراز امیدواری کرد که راه‌اندازی این کلینیک، گامی موثر در درمان بیماران جنسی ایفا کند.

گامی هر چند کوچک به سوی «سلامت جنسی».





نامردی نکن روی عکس بالا کلیک کن



           

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید.هرگونه سوالی یا مشکلی در مورد کامپیوتر,نرم افزار,موبایل... داشتیددر وبلاگ مطرح کنید یا با sami2afm92@yahoo.com و09393156004 درمیان بگذارید.باکمال میل پاسخ میدهم.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان NARAKA و آدرس naraka.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 196
بازدید دیروز : 289
بازدید هفته : 485
بازدید ماه : 2360
بازدید کل : 60999
تعداد مطالب : 386
تعداد نظرات : 120
تعداد آنلاین : 1